10 råd for å skape gode kunderelasjoner!

Espen Hellman

10 råd for å skape gode kunderelasjoner!
10 råd for å skape gode kunderelasjoner!
10 råd for å skape gode kunderelasjoner!
Kortversjon

Kunder kjøper deg, ikke bare produktet — slik skaper du relasjoner som varer

  • Start med deg selv: en positiv holdning former hele kundeopplevelsen.

  • Sett kunden først: vis genuin interesse, forstå behov og tilby verdi med relevante alternativer.

  • Lever med integritet: velg ord med omhu, vær ærlig og hold det du lover.

  • Håndter problemer raskt: lytt, ta ansvar og løs — selv når det koster.

  • Overgå forventninger og vis takknemlighet: små ekstra bidrag bygger lojalitet.

«Kunder ønsker ikke å høre om problemer, de ønsker å høre om løsninger!»

➞ Ca. 2 min lesetid.

Vis mer

Kortversjon

Kunder kjøper deg, ikke bare produktet — slik skaper du relasjoner som varer

  • Start med deg selv: en positiv holdning former hele kundeopplevelsen.

  • Sett kunden først: vis genuin interesse, forstå behov og tilby verdi med relevante alternativer.

  • Lever med integritet: velg ord med omhu, vær ærlig og hold det du lover.

  • Håndter problemer raskt: lytt, ta ansvar og løs — selv når det koster.

  • Overgå forventninger og vis takknemlighet: små ekstra bidrag bygger lojalitet.

«Kunder ønsker ikke å høre om problemer, de ønsker å høre om løsninger!»

➞ Ca. 2 min lesetid.

Vis mer

Kortversjon

Kunder kjøper deg, ikke bare produktet — slik skaper du relasjoner som varer

  • Start med deg selv: en positiv holdning former hele kundeopplevelsen.

  • Sett kunden først: vis genuin interesse, forstå behov og tilby verdi med relevante alternativer.

  • Lever med integritet: velg ord med omhu, vær ærlig og hold det du lover.

  • Håndter problemer raskt: lytt, ta ansvar og løs — selv når det koster.

  • Overgå forventninger og vis takknemlighet: små ekstra bidrag bygger lojalitet.

«Kunder ønsker ikke å høre om problemer, de ønsker å høre om løsninger!»

➞ Ca. 2 min lesetid.

Vis mer

Hvordan skaper man egentlig gode kunderelasjoner?

Kundene er fundamentet for hele din virksomhet, de er grunnen til at du har en jobb! Husk at kunder ikke alltid velger hvor de skal handle bare basert på prisen. Å skape trivsel og opplevelser som kunden husker er en viktig faktor i å bygge og beholde gode relasjoner.

Kunder ønsker ikke å høre om problemer, de ønsker å høre om løsninger!

10 måter å skape og beholde gode kunderelasjoner på

1. Ha en positiv holdning.

Vi er ikke i stand til å kontrollere alle hendelser som skjer i våre liv, men vi kan alltid velge vår reaksjon. Du bestemmer hvordan folk oppfatter deg. Du velger å være i godt humør eller dårlig humør.

Sliter du med å nå budsjett? Aldri igjen!

«Denne burde dere tatt betalt for!» — DN Media Group Basert på beste praksis fra verdens ledene salgsorganisasjoner.  Last ned vår populære e-bok og meld deg samtidig på nyhetsbrevet skreddersydd salg og service.

Når du trykker "Last ned" godtar du å bli med i vårt nyhetsbrev og at din epost blir lagret i forhold til vår personvernserklæring.

Sliter du med å nå budsjett? Aldri igjen!

«Denne burde dere tatt betalt for!» — DN Media Group Basert på beste praksis fra verdens ledene salgsorganisasjoner.  Last ned vår populære e-bok og meld deg samtidig på nyhetsbrevet skreddersydd salg og service.

Når du trykker "Last ned" godtar du å bli med i vårt nyhetsbrev og at din epost blir lagret i forhold til vår personvernserklæring.

Sliter du med å nå budsjett? Aldri igjen!

«Denne burde dere tatt betalt for!» — DN Media Group Basert på beste praksis fra verdens ledene salgsorganisasjoner.  Last ned vår populære e-bok og meld deg samtidig på nyhetsbrevet skreddersydd salg og service.

Når du trykker "Last ned" godtar du å bli med i vårt nyhetsbrev og at din epost blir lagret i forhold til vår personvernserklæring.

2. Vis interesse for kunden.

Du må behandle hver kunde som om de har din høyeste prioritet. Vis genuin interesse for det mennesket du har kontakt med, husk at de kjøper deg mer enn de kjøper ditt produkt. Hvis du bruker mer tid på å tenke på kunden og mindre tid på hva du skal selge, vil resultatet bli langt bedre til slutt.

3. Fokuser på kundens behov.

Prøv alltid å tilføre kunden noe av verdi når det er mulig. Se etter produkter og tjenester som hjelper kunden å tjene penger, kutte kostnader og som letter deres hverdag. Men gjør det aldri uten å knytte det til noe kunden har fortalt at de har behov for.

4. Gi alltid alternativer.

Ingen mennesker liker å bi diktert. Alle mennesker ønsker å ta valget selv, denne muligheten må du gi dem.

5. Velg dine ord med omhu.

Unngå kritiske eller fordømmende kommentarer. Sørg for å veilede kunden i den retningen du ønsker, bruk din kompetanse til å sørge for at kunden handler rett og gir deg de resultatene du ønsker.

6. Alltid vær ærlig.

Ikke finn på svar bare for å redde ansikt. Hvis det er noe du ikke kan, finn det ut.

7. Løs problemer raskt.

Lytt til kundens problemer og klager. La de få tømme seg uansett om det føles rettferdig eller ikke. Løs problemet uansett kostnad = du har en kunde for livet.

8. Hold det du lover.

Lov aldri mer enn du kan holde. Har du sagt du skal gjøre noe, gjør det. Ikke noe er verre enn brutte løfter.

9. Gjør mer enn forventet.

Prøv alltid å overgå kundens forventninger. Gjør ting som verken er nødvendig eller forventet, dette skiller deg ut fra dine konkurrenter.

10. Vis takknemlighet for kundens valg.

Vær personlig med kunden. Vis at du setter pris på deres valg, både av produkt og at de valgte å handle av akkurat deg.

Bruk disse rådene. Da kommer du til å skape langvarige og gode kunderelasjoner.

Kundeopplevelser

i verdensklasse

Gjør som tusenvis av andre. Få nye spennende artikler rett i innboksen!

Ved å fylle ut dette skjemaet samtykker du til at vi kan lagre informasjon om deg i henhold til vår personvernerklæring.

Kundeopplevelser

i verdensklasse

Gjør som tusenvis av andre. Få nye spennende artikler rett i innboksen!

Ved å fylle ut dette skjemaet samtykker du til at vi kan lagre informasjon om deg i henhold til vår personvernerklæring.

Kundeopplevelser

i verdensklasse

Gjør som tusenvis av andre. Få nye spennende artikler rett i innboksen!

Ved å fylle ut dette skjemaet samtykker du til at vi kan lagre informasjon om deg i henhold til vår personvernerklæring.

Kundeopplevelser

i verdensklasse

Gjør som tusenvis av andre. Få nye spennende artikler rett i innboksen!

Ved å fylle ut dette skjemaet samtykker du til at vi kan lagre informasjon om deg i henhold til vår personvernerklæring.

Kundeopplevelser

i verdensklasse

Gjør som tusenvis av andre. Få nye spennende artikler rett i innboksen!

Ved å fylle ut dette skjemaet samtykker du til at vi kan lagre informasjon om deg i henhold til vår personvernerklæring.

Copyright 2025 ASD Group AS | All rights reserved | Privacy policy

Copyright 2025 ASD Group AS | All rights reserved | Privacy policy

Copyright 2025 ASD Group AS | All rights reserved | Privacy policy